CONVENDUM etablerar sig i uppgraderad kabelfabrik,  hos Skandia Fastigheter

CONVENDUM etablerar sig i uppgraderad kabelfabrik, hos Skandia Fastigheter

Fabriksparken börjar alltmer ta sin form som Sundbybergs nya oas. Just nu uppgraderas Koppartråden, den före detta kabelfabriken, till moderna arbetsmiljöer med bevarad industricharm. Här etablerar snart CONVENDUM ett nytt Coworking Space på 4 120 kvadratmeter.

I lokalerna, som slår upp portarna hösten 2023, kommer CONVENDUM att erbjuda en mängd kontorslösningar i form av Private Offices, Big Office samt även receptionsservice, konferenscenter och öppna arbetsytor för coworking. Här blir de bland annat granne med husets restaurang, och direkt utanför entrén ligger Fabriksparkens aktivitetspark, där det spelas padel samt anordnas marknader, food truck-events och mycket mer. Dessutom undersöks möjligheterna för Sundbybergs första takpark.

-Fabriksparken har de senaste åren blivit en alltmer attraktiv del av Sundbyberg, vad gäller såväl bostäder som näringsliv och spännande initiativ. Och i Koppartråden hittade vi rätt förutsättningar för vårt erbjudande, med byggnadens karaktär, Skandia Fastigheters fokus på hållbarhet och hälsa samt områdets många starka verksamheter och närheten till stan, säger Håkan Jeppsson, CEO på CONVENDUM.

Hållbarhetsaspekterna har varit centrala när Skandia Fastigheter utvecklat Fabriksparken. Hälsa är ett särskilt fokusområde för företaget, vilket märks tydligt när Koppartråden tar form.

-Aktivitetsparken är ett viktigt inslag för att främja både folkliv och hälsa, men hållbarhetstänket går såklart hela vägen in i Koppartråden. Byggnaden miljöcertifieras enligt BREEAM, genomgår en större återbruksinventering och kommer även att erbjuda hälsosamma arbetsmiljöer på en ovanligt hög nivå, genom hälsocertifieringen WELL Core. Här är vi säkra på att CONVENDUM, med sitt fokus på bra arbetsmiljöer och social samvaro kommer att bidra till att lyfta området ytterligare, säger Markus Pfister, fastighetschef på Skandia Fastigheter.

Läs mer om Koppartråden och Fabriksparken:

www.koppartraden.se
www.fabriksparken.se

För mer information:

Markus Pfister, fastighetschef Kontor och Samhällsfastigheter
markus.pfister@skandiafastigheter.se
, 070-298 38 99

Katarina Noré, Kommunikations- och marknadschef
katarina.nore@skandiafastigheter.se
, 073-94472 04

Skandia Fastigheters kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 121 fastigheter – eller 1,1 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna och med ett sammanlagt värde av cirka 65 miljarder kronor. Vi har 150 medarbetare med målet att skapa och förvalta stadsmiljöer som lever länge. Uppdraget är att leverera en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare. www.skandiafastigheter.se