Startsidan för Skånemejeriers nya företagshemsida.

Nya hemsidor lyfter fram älskade varumärken och Skånemejerier som företag

Nu lanserar Skånemejerier inte bara en - utan två nya hemsidor. Företaget har delat på varumärkessidan och företagssidan, för att bättre kunna lyfta fram de omtyckta varumärkena, men även insatser som företaget gör.

– Skånemejerier är ju namnet på såväl företaget som det älskade konsumentvarumärket. Dessa har fram tills nu fått samsas om en och samma plattform, men vi har länge känt att vi behöver dela på dem för att kunna göra rättvisa åt båda delar. Vi har otroligt mycket att berätta och dela med oss av, det är glädjande att vi äntligen har utrymmet att göra det, säger Anette Gregow, kommunikationsdirektör på Skånemejerier.

Den nya företagssidan lyfter bland annat fram hållbarhetssatsningar, arbetet kring hälsa och näring och de senaste nyheter. Sajten riktar sig till nyckelpubliker såsom kunder, media, konsumenter, branschorganisationer, lantbrukare och leverantörer. Sidan är designad och byggd av ID Kommunikation.

Den nya varumärkessidan gör det enkelt och inspirerande för besökare att bekanta sig med Skånemejerier och alla dess undervarumärken. Sortiment, recept och djupdykningar i respektive varumärke är självklara delar. På sajten är det också enkelt att hitta produkter och se vad de innehåller.

– Med vår nya hemsida vill vi att du som besökare ska få uppleva den genuina känslan av Skåne, och passionen för regionen med välutvecklade smaker. Vi vill även förmedla känslan av våra olika undervarumärken; Omtanke, Välmående, Naturligt och Hantverk från Skåne. Helt enkelt lyfta våra svenska delikatesser från Skåne, säger Cecilia Lindwall, marknadschef på Skånemejerier.

Sidan har integrerats med produktinformationssystemet PIM, vilket skapar en översikt över det stora sortimentet av mjölk, yoghurt, fil, ost och kvarg. Sidan är designad av ID Kommunikation och byggd av webbyrån 24HR.

Besök sidorna:
Företagssidan: https://foretag.skanemejerier.se/