Kvarg – en ny proteinrik produkt i Lindahls sortiment

Kvarg – en ny proteinrik produkt i Lindahls sortiment

Vi på Lindahls har märkt en ökad efterfrågan av nyttiga produkter som är ett gott komplement till träningen. Därför lanserar vi nu en naturligt proteinrik kvarg  i 500 grams förpackning med endast 0,3% procents fettinnehåll. En ökad hälsotrend har banat väg för produkter som fokuserar på naturligt innehåll och hög halt av protein. Proteinet gör att kroppen orkar bygga upp muskler som blir ännu starkare och uthålligare än före träningen. Dessutom får man genom kvargen i sig andra näringsämnen som gör gott för kroppen.

Kvargen kan ätas som ett nyttigt mellanmål, gärna tillsammans med bär. Men den fungerar också alldeles utmärkt att baka med. Byt ut delar av degvätskan mot kvarg så får du ett saftigare och nyttigare bröd! Kvarg innehåller bara naturliga ingredienser och har inga tillsatta ämnen.

Rekommenderat konsumentpris ca 12.90 sek

Ingredienser: Skummjölk, mjölksyrekultur, löpe