Lindahls kvarg skördar fler framgångar!

Lindahls kvarg skördar fler framgångar!

Lindahls kvarg har uppmärksammats på olika sätt den senaste tiden. Igår kom ytterligare en framgång när Lindahls kampanj "The PayBack" utsågs till Mobile of the Day i Favorite Website Awards, världens största webb-baserade reklamutmärkelse. Favorite Website Awards har till syfte att visa upp tekniska spetsprojekt som tillsammans med kreativitet visar vägen för kommande generationer.

Under april lanserade Lindahls tillsammans med byrån Ord&Bild kampanjen ”The Payback” – en kampanj som belönade de som förtjänade det. Besökaren loggade in på ”The Payback” genom att ansluta sig till sitt RunKeeper-konto. ”The Payback” läste sedan av hur många träningspass som genomförts de senaste sju dagarna. Ju fler genomförda träningspass desto mer gratis kvarg fick man. Kampanjen blev en succé med över 50 000 besökare och 3 ton utdelad kvarg. Lindahls marknadsandelar i kvargsegmentet har gått från 36 % månaden före kampanjen till 47 % månaden efter. Detta samtidigt som hela segmentet ökat kraftigt.

- Det är naturligtvis fantastiskt kul att vi uppmärksammas globalt för vår kampanj. Men på nåt sätt har det känts i luften från första början att den här kampanjen varit nåt extra. Tillsammans med Ord&Bild Reklambyrå som har producerat kampanjen hittade vi rätt direkt, säger Jenny Lundell på Lindahls mejeriprodukter.

Niclas Fors är kreativt ansvarig på Ord&Bild.
- Det är kul att jobba med saker som ligger i tiden som kvarg gör nu. Att dessutom få göra det med en kund som Lindahls, som vågar satsa och ta vara på tillfället, är förstås extra kul. Och är säkert en del av förklaringen bakom framgångarna.