Lindahls kvargfamilj växer

Lindahls kvargfamilj växer

I höst lanserar Lindahls mejeriprodukter kvarg i smakerna jordgubb och vanilj. Efterfrågan på proteinrika produkter ökar stadigt. Med lanseringen av smaksatt kvarg med låg fetthalt och naturlig hög halt av protein hoppas Lindahls möta den ökade efterfrågan.

I januari lanserade Lindahls mejeriprodukter en naturell kvarg med låg fetthalt (0,3 %). Försäljningen av den naturella kvargen har gått mycket bra under det dryga halvår den har funnits på marknaden. Därför utökas nu kvargsortimentet med smaksatt kvarg med 0,2 % fetthalt.

- Just nu ser vi ett stort fokus på proteinrika produkter inom mejeribranschen, säger Sofia Petersson, varumärkesansvarig på Lindahls mejeriprodukter. Det finns en stor efterfrågan på marknaden och smaksatt kvarg var ett steg i att utöka vårt sortiment av proteinrika produkter för att möta konsumenternas efterfrågan.

Liksom Lindahls Naturell Kvarg kommer de smaksatta varianterna säljas i 500 gramsförpackningar med sportig design.

De proteinrika produkterna passar bra för dem som tränar och vill ha ett extra tillskott av protein. Protein ingår i kroppens alla celler och beskrivs därför ofta som kroppens byggstenar. Vi har inget särskilt lager av protein i kroppen och därför är det viktigt att vi äter protein flera gånger per dag.

I Lindahls proteinsortiment finns också cottage cheese som även den har en naturligt hög halt av protein. Lindahls proteinrika produkter ingår i Skånemejeriers breda proteinsortiment.

Lindahls Kvarg Jordgubb och Lindahls Kvarg Vanilj kommer att börja säljas vecka 36 hos Willys, Hemköp och CityGross.

Produktinformation:

Lindahls Kvarg Jordgubb

Energi 366 kJ (86 kcal)

Fett 0,2 g

varav mättat fett 0,1 g

Kolhydrat 14,5 g

- varav sockerarter 13,9 g

Protein 6,5 g

Salt 0,1 g

Lindahls Kvarg Vanilj

Energi 392 kJ (92 kcal)

Fett 0,2 g

- varav mättat fett 0,1 g

Kolhydrat 16,1 g

- varav sockerarter 13,9 g

Protein 6,2 g

Salt 0,1 g

Lindahls mejeriprodukter är ett uppskattat alternativ på mejerisidan. Våra välkända produkter säljs av de flesta stora livsmedelskedjor i Skandinavien.

Turkisk Yoghurt, som idag finns i miljoner hem, är utan tvekan vår mest kända produkt. Och många fler känner igen förpackningen med den karaktäristiska "gubben".

Företaget Lindahls Mejeriprodukter grundades 1999 av Anders Lindahl. Sedan 2010 ingår Lindahls i Skånemejerier.