Lindahls Mejeriprodukter sponsrar TV4s sommarsatsning Grillmästarna

Lindahls Mejeriprodukter sponsrar TV4s sommarsatsning Grillmästarna

Sommaren är Lindahls högsäsong. Då köps det extra mycket turkisk, grekisk och rysk yoghurt och det blandas kalla såser med allt från fetaost till mango chutney. Med hjälp av Lindahls naturella yoghurtar blir såsens precis sådär lagom krämig, utan att vara fet. Och den blir ett perfekt komplement till allt grillat, såväl en stark chorizo som en mild kycklingfilé.

- Grillningen har blivit en stor del av svenska folkets sommarkök. Vi märker en tydlig försäljningsökning under sommaren då svenska folkets köper våra produkter för att göra goda kalla såser som tillbehör till det grillade, säger Sofia Petersson, marknadsansvarig på Lindahls mejeriprodukter.

Grillmästarna sänds i TV4 på onsdagar. Grillare över hela landet tävlar om att vara den perfekte Grillmästaren. De bedöms av en jury bestående av stjärnkockarna Melker Andersson, Christian Hellberg och Lisa Lemke. Första programmet sändes 26 juni och sågs av över 800 000 tittare.

- Sponsringen blir ett bra komplement till vår övriga marknadsföring som ligger med störst fokus under sommaren med reklam i TV4 med dess systerkanaler samt TV3 och Kanal 5, säger Sofia Petersson.

Grillmästarna sänds varje onsdag klockan 20 fram till och med vecka 31 då Sveriges Grillmästare koras.

Pssst!

Tips på sommarens bästa såser hittar du på Yoghurtskolan!