Skånemejerier får toppbetyg i mätningar

97 procent av skåningarna känner till Skånemejerier, vilket innebär att kännedomen om vårt varumärke ligger näst högst bland de undersökta företagen.

- Det här är fantastiska siffror, jag blir mycket stolt över att skåningarna rankar vårt företag så högt, säger VD Björn Sederblad.

De tillfrågade anser att Skånemejerier är ett mycket välkänt företag. Så gott som alla känner till företaget och har även en bra bild av vad det står för. Dessutom upplever många av de tillfrågade att Skånemejerier har en positiv utveckling på sikt.

Svaren framkommer i en omfattande kännedoms - och attitydmätning som Sydsvenskan har låtit göra under september månad. 511 personer bosatta i Skåne i åldrarna 18 - 64 år har intervjuats. Hälften kvinnor och hälften män, har fått svara på frågor bland annat om vilket företag de skulle kunna tänka sig att arbeta på, samt vilka företag de känner bäst till.

Av mätningen framkommer att många av de tillfrågade kan tänka sig att arbeta hos oss och att de dessutom förknippar Skånemejerier med bra kvalitet på sina produkter. Ett stort antal upplever även att Skånemejerier har en positiv utveckling på längre sikt, kvinnor i något högre grad än män

- Vi fick under våren ett kvitto på att våra konsumenter uppskattar vårt varumärke, då de valde att köpa Skånemejeriers produkter. Vår lönsamhet förbättrades och vi har under året kunnat nyanställa ett femtiotal personer, vilket säkert bidrar till den positiva bilden av oss, säger Björn Sederblad.

Även tidningen "Veckans affärer" har genomfört en stor undersökning om vilka företag som är bäst på jämställdhet i Sverige. Totalt 50 företag, varav 40 är storbolag klarade de tuffa villkor som krävs för att uppfattas och vara ett modernt företag. Skånemejerier blev ett av de 40 företag som klarade dessa tuffa krav och villkor! Det finns bara två livsmedelsföretag på listan och ett av dem är ett mejeri, Skånemejerier!

För mer information, vänligen kontakta:

VD, Björn Sederblad, 040-313926