Skånemejerier förnyar styrelsen för att möta framtiden

Skånemejeriers årliga stämma hölls den 28 april på Ystad Saltsjöbad. Vid stämman valdes en ny styrelse helt enligt valberedningens förslag. Valberedningen ville entlediga Kristina Wallin och då Kent Torwald hade inkommit med en avsägelse och valt att sluta på egen begäran, var förslaget att dessa två skulle ersättas av Ann-Sofie Haraldsson och Stig-Börje Birgersson. Efter omröstning stod det klart att valberedningens förslag gått igenom med stor majoritet. Ny vice ordförande, efter Kristina Wallin, är Anders Olsson. De anställdas representanter är Ulf Ekman med suppleant Roland Nilsson och Anders Svensson med nyvald suppleanst Michael Sundsmyhr som ersätter Bo Nilsson.