Livsmedelsföretagen samverkar för att utveckla framtidens ledare

Livsmedelsföretagen samverkar för att utveckla framtidens ledare

Den 10 november är det avslutning & diplomering i Livsmedelsakademins ledarutvecklingsprogram, Framtidens Ledare i framtidens bransch. Detta program är ett unikt initiativ där 9 olika företag har gått samman för att träna och utveckla sina talanger, i ett upplägg som syftar till att bygga varje individ, men också göra branschen som helhet mer attraktiv.

Programmet har designats och drivs av Minna Westerlund, från Generact AB (www.generact.com) och tack vare Livsmedelsakademins förmåga att skapa samarbete och ”open innovation” över bolagsgränserna har denna satsning möjliggjorts. Vid diplomeringen kommer vi att få se och höra om uppnådda resultat, och deltagarna kommer att hålla personliga presentationer inför hela gruppen, om såväl utveckling/lärdomar som ambitioner inför framtiden. Förutom VD från respektive bolag kommer såväl närmsta chef samt HR-ansvariga att medverka, samt utvalda gäster till varje deltagare. Välkomna till en mycket inspirerande eftermiddag!

Fakta om programmet

Under 9 månader har 12 personer från olika bolag fått träna och utvecklas tillsammans. Alla har formulerat personliga utvecklingsplaner, och den gemensamma träningen har kombinerats med individuell coaching. Deltagarna har utvecklats tillsammans med en hög grad av öppenhet, samarbete och utbyte över bolagsgränserna. Alla har skapat påtagliga resultat/effekter i sin egen verksamhet, och växt som personer.

Utvecklingsområden:

• Mod & självtillit
  • Effektiv kommunikation
  • Bygga personligt varumärke
  • Strategi, taktik & förändringsarbete
  • Engagera, coacha & påverka
  • Sätta & nå mål
  • Personligt ledarskap

Deltagarna kommer från följande bolag:

• Orkla Foods Sverige
  • Findus
  • Cloetta
  • Bring Frigo
  • Sia Glass
  • Ingelsta kalkon
  • Livsmedelsakademin
  • Packbridge
  • ÅR Carton

Tid & plats för diplomering: Torsdagen den 10 november, kl 13:00 hos Orkla Foods Sverige i Malmö (Isbergs gata 9B). Själva avslutningen beräknas vara klar ca 16:00. Mingel, tilltugg och trevligt utbyte på Orkla Foods Sverige fortsätter sedan fram till ca 18:00 för alla som har möjlighet att stanna en stund extra och nätverka.

Viktigt: Deltagarna kommer att vara personliga och tydliga i sina avslutande presentationer, och har godkänt att pressen bjuds in till diplomeringen. Dock önskar vi få läsa och ha möjlighet att ge input på texten innan en eventuell artikel publiceras. Tack!

Anmälan och kontakt

Vänligen föranmäl att du kommer till Martina Oxling.

Martina Oxling, verksamhetsansvarig Jobb & Karriär, 0709-148868, martina.oxling@livsmedelsakademin.se

Livsmedelsakademin är det självklara navet i ett av Europas mest intressanta livsmedelskluster.Inom Livsmedelsakademin arbetar livsmedels-, måltids- och förpackningsnäringarna, handeln, universitet och högskolor, myndigheter och lantbrukets organisationer sida vid sida för att utveckla livsmedelsnäringen. Livsmedelsakademin bidrar till skapandet av mötesplatser, nätverk och projekt som underlättar dialog och förnyelse och höjer innovations- och konkurrenskraften i hela livsmedelsbranschen.Livsmedelsakademin skapar framtidens livsmedels- och måltidsnäring. Läs mer på www.livsmedelsakademin.se