En oas i Nacka

Ett hem för dig som söker det bästa från då och nu. Villan är uppförd 2007 och  har en totalyta på över 230 kvm som präglas av ljus, rymd och eftertanke i fråga om planering, utförande och materialval. Villan har anpassats efter tomten och inte tvärtom vilket skapar harmoni och lugn.

Här finns gott om utrymme för umgänge såväl inne som ute. Husets hjärta utgörs av vardagsrummet med antik kakelugn,  entresolplan och en takhöjd på över 5 meter. I direkt anslutning till vardagsrummet ligger det platsbyggda köket i massiv al med bänkar av svart granit och teak. Även garderobsdörrar, luckor och hyllor i övriga delar av villan är platsbyggda vilket ytterligare förstärker den harmoniska atmosfären som råder i detta hem.

Genom de återvunna fönsterrutorna i det över 4 meter höga fönsterpartiet flödar ljuset in i vardagsrummet. På golven ligger oljad teak, vitmålad furu och kalksten, väggarna är genomgående vita med undatag från den välkomnande entrén som på ett dramatiskt sätt bryter av allt det ljusa.

På tomten finns vackra stenläggningar, en näckrosdamm, tvättade stenhällar, uteplatser i olika nivåer, ett fantastiskt orangeri, en carport+garage och en makalös grönska i form av majestätiska träd, buskar och gräspartier.

Läs mer om detta fantastiska hem i årets augustinummer av ELLE Interiör.

Länk till objektsbeskrivningen

• ogenerat läge