Försäljnings- och marknadsanalys Båstad

I Båstad har marknaden börjat ta fart på allvar.

2010 var ett väldigt bra år för oss, vilket har gjort att våra förväntningar även är högt ställda för 2011. När mars kom och så även våren, märkte vi att marknaden intensifierades och i och med den nyligen passerade påsken har marknaden tagit ytterligare fart.

Påsken är och har alltid varit en stor högtid i Båstad. Många sommargäster kommer ner för första gången för året för att avnjuta ledigheten i sina fritidshus på Bjäre. För oss innebär det också att telefonerna går varma och spekulanterna står på kö för att komma på visning. Detta år är inget undantag. I år valde vi dessutom att ha ett antal öppna visningar under påskhelgen, vilket vi normalt inte brukar ha. Dessa blev både lyckade och uppskattade av både spekulanter och säljare.

Om vi blickar fram mot vad som komma skall, gjorde vi i dagarna ett utskick från Båstadkontoret, från Halmstad i norr ner till Helsingborg i söder. Vi har redan märkt att efterfrågan från kunder i de regionerna har växt och det ska därför bli spännande att se responsen på utskicket.

I övrigt väntar vi på att sommaren ska komma i gång i Båstad, då vår kära lilla ort verkligen lever upp och visar sig från sin bästa sida. Har ni några frågor om bostadsmarknaden i Båstad eller om ni är intresserade av att komma med i vårt spekulantregister för orten så tveka inte att höra av er!

Vänliga hälsningar
Johanna Johnsson