SkiStar Vemdalen: Snötåget till Vemdalen nu online

Vinterns stora nyhet i Vemdalen är storsatsningen på tågtrafik från Malmö/Göteborg. Med nattåget ges Vemdalens gäster ett komfortabelt resealternativ till sin fjällsemester.

Via skistar.com/vemdalen bokar gästerna enkelt Snötåget online.

Med start lördag 22 december avgår Snötåget från Malmö via Lund, Helsingborg, Halmstad, Göteborg och Skövde mot Vemdalen. Därefter avgång varje söndag kväll hela vintern.

Genom tågtrafiken, som är ett enkelt och bekvämt sätt att resa, blir Vemdalen ännu mer tillgängligt för tillresande gäster från södra Sverige. I och med att gästen har tillgång till boendet direkt vid ankomst tills transferbussen avgår för hemresan får man både extra bonustid i skidbacken och en bekväm start och ett bra avslut på sin skidsemester i Vemdalen säger Anders Lundqvist Marknadsansvarig SkiStar Vemdalen.

Fakta Snötåget.
Snötåget består av nyrenoverade liggvagnar och en restaurangvagn som anländer till Röjan/Vemdalen på måndag morgon. Där väntar transferbussarna som tar resenärerna till Vemdalens samtliga tre skidområden. Boendet kommer att kunna disponeras direkt vid ankomst och även på avresedagen vilket gör det bekvämt och enkelt för gästen. Snötåget är ett samarbete mellan Tåg AB, Länsstyrelsen i Jämtland, Inlandsbanan, Härjedalens och Bergs kommun, Destination Vemdalen och SkiStar Vemdalen.

För ytterligare information.
Anders Lundqvist, Marknads- & Eventansvarig, SkiStar Vemdalen