Smiling Faces värmer Kungsbron med kaffe och leenden!

Mellan den 8-12 april bjuder Smiling Faces förbipasserande på klimatkompenserat kaffe. Detta sker från den egna kaffebaren utanför entrén på Kungsbron 19 i centrala Stockholm. Dessutom arrangeras en tävling där man via www.kaffepausen.nu kan tävla om att vinna en lyxig klimatkompenserad kaffemaskin samt ett års förbrukning av kaffe till sin arbetsplats genom att ta en bild av sin bästa kaffepaus. Tävlingen pågår t.o.m. 31 maj.

Sedan två år tillbaka klimatkompenserar Smiling Faces hela sin verksamhet, och serverar därmed en helt klimatkompenserad kopp kaffe till sina kunder. Det är inte bara kaffet eller energiförbrukningen som klimatkompenseras utan också hela kaffemaskinen, muggen, mjölken, sockret, träskeden, transporten och den bakomliggande verksamheten. Smiling Faces är sedan tidigare miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 respektive 14001, och genom att klimatkompensera sin verksamhet vill Smiling Faces öka medvetenheten om klimatförändringen och utsläpp av växthusgaser, något som man hoppas att kaffebjudningen och tävlingen kan vara med och bidra till.

Kaffebjudningen pågår 8-12 april mellan kl 7.30 - 9.00 samt lunchtid
mellan kl 12.00-13.30.

Smiling Faces önskar alla varmt välkomna förbi på en kopp klimatkompenserat kaffe!