Magnus Uggla, Miss Li och Petter kommer till Sofiero 29 juli 2022

Magnus Uggla, Miss Li och Petter till Sofiero 2022

VIKTIG INFORMATION

Konserten med Magnus Uggla, Miss Li och Petter på Sofiero är framflyttad till 29 juli 2022. Läs mer på arrangörens webbplats

-----

Under förra sommaren gjorde trion succé som värdar i TV-programmet ”Så mycket bättres jubileumssäsong”.  Nu ger sig Uggla, Miss Li och Petter ut på gemensam turné och kommer till Sofiero 29 juli 2022.

Tillsammans har de tre artisterna sålt miljontals skivor och turnerat flitigt på olika scener runt om i landet. Deras repertoar innehåller en mängd stora hits, med olika musikstilar, och sommarens turné lär bjuda på en show med mycket energi och värme.

Magnus Uggla, Miss Li och Petter lärde känna varandra ordentligt när de förra sommaren var värdar tillsammans för TV-succén ”Så mycket bättres jubileumssäsong”. Efter intensiva inspelningsdagar på Gotland blev de goda vänner och sommaren 2022 gör de en gemensam turné med ett tiotal stopp i Sverige. Den 29 juli 2022 kommer de till Sofiero i Helsingborg.

Magnus Uggla har levererat hits till den svenska publiken i 40 år. Det var tre år sedan den folkkära musikern var på turné senast – så det är en laddad och efterlängtad artist som möter publiken i sommar. Miss Li har en kavalkad av populära låtar i sin repertoar. Om du lämnade mig nu (med Lars Winnerbäck), Oh boy och Blommorna (som hon skrev tillsammans med Petter 2019) är några av dem. Miss Li har även en egen turné planerad i vår som redan är slutsåld. Petter ger sig också ut på egen turné i vår, som uppvärmning inför sommarens show, och med hela fjorton album och 20 år i branschen räknas Petter som en av 2000-talets största svenska artister.

VAD: Konsert med Magnus Uggla, Miss Li och Petter
VAR: Sofiero i Helsingborg