Magnus Uggla, Miss Li och Petter kommer till Sofiero 30 juli 2021

Magnus Uggla, Miss Li och Petter till Sofiero 2021

VIKTIG INFORMATION
Som följd av regeringens beslut angående folksamlingar är det inte möjligt att genomföra konserten med Magnus Uggla, Miss Li & Petter i Helsingborg 6 augusti utan konserten kommer att flyttas fram till fredag 30 juli 2021. Köpt biljett gäller för det nya datumet.

-----

Under förra sommaren gjorde trion succé som värdar i TV-programmet ”Så mycket bättres jubileumssäsong”.  Nu ger sig Uggla, Miss Li och Petter ut på gemensam turné och kommer till Sofiero 30 juli 2021

Tillsammans har de tre artisterna sålt miljontals skivor och turnerat flitigt på olika scener runt om i landet. Deras repertoar innehåller en mängd stora hits, med olika musikstilar, och sommarens turné lär bjuda på en show med mycket energi och värme.

Magnus Uggla, Miss Li och Petter lärde känna varandra ordentligt när de förra sommaren var värdar tillsammans för TV-succén ”Så mycket bättres jubileumssäsong”. Efter intensiva inspelningsdagar på Gotland blev de goda vänner och sommaren 2021 gör de en gemensam turné med ett tiotal stopp i Sverige. Den 30 juli 2021 kommer de till Sofiero i Helsingborg.

Magnus Uggla har levererat hits till den svenska publiken i 40 år. Det var tre år sedan den folkkära musikern var på turné senast – så det är en laddad och efterlängtad artist som möter publiken i sommar. Miss Li har en kavalkad av populära låtar i sin repertoar. Om du lämnade mig nu (med Lars Winnerbäck), Oh boy och Blommorna (som hon skrev tillsammans med Petter 2019) är några av dem. Miss Li har även en egen turné planerad i vår som redan är slutsåld. Petter ger sig också ut på egen turné i vår, som uppvärmning inför sommarens show, och med hela fjorton album och 20 år i branschen räknas Petter som en av 2000-talets största svenska artister.

VAD: Konsert med Magnus Uggla, Miss Li och Petter
VAR: Sofiero i Helsingborg