The Ark återförenas och spelar på Sofiero 2022

The Ark återförenas och spelar på Sofiero 2022

VIKTIG INFORMATION
The Arks konsert på Sofiero är framflyttad till 28 juli 2022 på grund av myndigheternas publikrestrektioner. Läs mer på arrangörens webbplats.

-----------

Ett av tjugohundratalets största svenska band återuppstår för en turné nästa år. 20 år efter debuten och tio år efter beskedet att de bestämt sig för att sluta är The Ark tillbaka.  Den 28 juli 2022 spelar de på Sofiero.

Det är många som under de senaste åren önskat att The Ark ska samla ihop trupperna på nytt. Sommaren 2022 händer det när The Ark åker på  Reunion Tour.

Nu är Sveriges främsta glamrockapostlar redo att för en sommar åter sprida sitt evangelium. Ola Salo, Mikael Jepson, Martin Axén, Jens Andersson, Lasse Ljungberg och Sylvester Schlegel har alltid velat ge utanförskapet en fristad. Oavsett storlek på spelställe förde de sig alltid som världens största band, bad aldrig om ursäkt för sin existens - och de hade låtarna som borgade för det. Hits som “It Takes a Fool to Remain Sane”, ”Calleth You, Cometh I”, “One of Us is Gonna Die Young”, “The Worrying Kind”, “Breaking Up with God”, “Let Your Body Decide”, “Father of a Son” med flera är i dag en självklar del av den svenska pophistorien och folksjälen.

Se film

VAD: Konsert med The Ark