Toto spelar på Sofiero 10 augusti 2022.

Toto spelar på Sofiero sommaren 2022

VIKTIG INFORMATION
Totos konsert på Sofiero är framflyttad till 10 augusti 2022 på grund av myndigheternas publikrestrektioner. Läs mer på arrangörens webbplats.

---------------------
Den 10 augusti 2022 kommer den amerikanska gruppen Toto till Sofiero. Få band har spelat en så stor roll inom popkulturen som Toto. De har släppt 13 studioalbum som sålt över 40 miljoner exemplar. Många känner nog igen bandet för sin megahit Rosanna som har 450 miljoner streams på Spotify.

Toto spelade egentligen sin allra sista konsert för drygt ett år sedan. Bandets frontfigurer, Lukather och Williams, har dock meddelat att turnén fortsätter men med en ny konstellation.

Taplin och Ham, som tidigare turnerat med bandet är fortfarande kvar, men nu tillkommer ytterligare tre musiker. Bassisten John Pierce, som tidigare spelat med Huey Lewis and the News, trummisen Robert ”Sput” Searight från Snarky Puppy samt Steve Maggiora från Robert Jon & The Wreck.

Läs mer på Sofieros webbplats

VAD: Konsert med Toto