CRAMO BIDRAR TILL BARNBY I UKRAINA

Maskinuthyrningsföretaget Cramo har beslutat att utöka sitt mångåriga stöd till SOS Barnbyars verksamhet genom att gå in som huvudsponsor och skänka 700 000 kronor till den nya SOS-Barnbyn i Brovary, Ukraina.

Fler och fler företag väljer att ge ett julbidrag till en välgörenhetsorganisation i stället för chokladkartonger till sina kunder och anställda. Cramo - som har sin verksamhet i de nordiska och de baltiska länderna, samt i Polen, Ryssland och Tjeckien - har under många år valt att skänka en julgåva till SOS-Barnbyar som har en väl etablerad verksamhet i alla dessa länder.

SOS-Barnby i Brovary håller på att byggas för fullt just nu och man räknar med att alla barn kan flytta in under våren 2008.

- Det är roligt att se att Cramo har fått ökande förtroende för SOS-Barnbyar och nu vill bli en av våra huvudsponsorer, säger Pia Watkinson, företagsansvarig, SOS-Barnbyar. Cramos bidrag kommer att hjälpa många utsatta och föräldralösa barn i Ukraina.

Cramo har valt SOS-Barnbyar eftersom det är ett bra alternativ i alla de länder där företaget är verksam.

- Genom det utökade samarbetet kan vi medverka till att det byggs fler hem till de mest utsatta och föräldralösa barnen. Det är en utveckling av stor betydelse för de berörda familjerna och det lokala samhället där byarna byggs. I det större perspektivet har det även en positiv inverkan på vår egen bransch och verksamhet, säger Anders Collman, kommunikationsdirektör och ansvarig för koncernövergripande sponsringsåtaganden på Cramo.

För mer information vänligen kontakta:
Pia Watkinson, företagsansvarig, SOS-Barnbyar, telefon: 0734 03 0430 eller
Anders Collman, kommunikationsdirektör, Cramo, telefon: +8-623 54 77.
www.sos-barnbyar.se www.cramo.com

SOS-Barnbyar är idag världens största organisation som tar hand om föräldralösa och övergivna barn och ger dem ett hem, en familj och utbildning. Sedan starten i Österrike 1949 har SOS-Barnbyar byggt och driver barnbyar i 132 länder. Organisationen driver dessutom skolor, medicinska och sociala center, yrkesskolor och ungdomshem. SOS-Barnbyar är politiskt och religiöst obunden och arbetar enligt FN:s Barnkonvention. Mer än en miljon människor får varje år hjälp genom SOS-Barnbyar.
Cramo är ett serviceföretag inom uthyrning av maskiner och utrustning, hyresrelaterade tjänster, samt uthyrning och försäljning av flyttbara lokaler. Med verksamhet i 260 depåer i tio länder är Cramo ett av de ledande uthyrningsföretagen i Norden och i de centrala och östra delarna av Europa. Verksamheten har cirka 2.000 anställda. Omsättningen uppgick till 402 miljoner Euro under 2006. Koncernens moderbolag, Cramo Oyj är noterat på OMX Nordiska Börsen, Helsingsfors. www.cramo.com

Som fadder hjälper du oss nå ännu fler. Tack för ditt stöd!