​Bäst i Sverige på kundservice – för femte gången!

​Bäst i Sverige på kundservice – för femte gången!

Idag korades SPPs kundcenter återigen till svenska mästare i kundservice. En inspirerande kultur som präglas av att vara omtänksam och sätta kunden först är receptet bakom framgången.

Maja Englund, chef för Kundcenter och individförsäljning, menar att en förstaplats som tas hem fem gånger verkligen visar på en systematiserad vinnarstrategi där kunden alltid sätts i första rummet.

- Jag är oerhört imponerad av hur Kundcenter Individ dagligen jobbar med våra kunder. Attityden hos de anställda är allt! Vi kan lära nästan vem som helst allt om pensioner och försäkring, men känslan och det genuina intresset av att hjälpa kunder och ge service har du i blodet - eller inte. Det är väldigt viktigt i rekryteringsprocessen, säger Maja Englund, Chef för Kundcenter och individförsäljning.

Sofia Ahlström som är chef för Kundcenter Individ och som tar emot bucklan är stolt över sitt team.

- Jag är otroligt tacksam för att jag varje dag får möjligheten att jobba med det bästa Kundcenterteamet i Sverige. Den energi och förstklassiga service som medarbetarna dagligen bemöter våra kunder med är något utöver det vanliga. Att vi lyckats attrahera de bästa medarbetarna med service i blodet råder det inget tvivel om, säger teamets chef Sofia Ahlström.

Motiveringen till utmärkelsen lyder:

"Försäkringar är svårt och det finns många frågor att besvara, de vinnande agenterna har enkelt upplysningarna klara. I alla samtal håller de en jämn nivå och deras lösningar är inga problem att förstå. Vänliga och värdiga vinnare i klassen Försäkringar är SPP."

SPPs Kundcenter har tidigare vunnit 2012, 2013 och 2015, 2016 och tävlar i kategorin försäkring. Priset delas ut av SM i telefoni.