Åsa Wallenberg ny informationschef på SPP

Åsa Wallenberg blir ny informationschef på SPP. Åsa kommer närmast från Eniro där hon var IR-chef med ansvar för investerarrelationer och Corporate Communications. Åsa tillträder tjänsten den 16 maj.

- Åsas erfarenhet och kompetens från strategiskt kommunikationsarbete, kombinerat med hennes breda finansiella bakgrund som managementkonsult och från institutionell aktiehandel, kommer att stärka det nuvarande teamet och bidra till att utveckla SPPs varumärke på den svenska pensionsmarknaden, säger Conny Johanson, kommunikationsdirektör.

SPP står inför en rad spännande utmaningar med utveckling av nya produkter och tjänster på agendan samt en offensiv ambition att nå ut till en bredare marknad. Bolaget har de senaste åren utmärkt sig inom flera områden. Bland annat genom en ekonomisk turnaround och effektivisering av verksamheten, ett starkt fokus på samhällsansvar och med en fondförsäkringsprodukt som belönats tre år i rad.

- SPP är ett bolag som visar på en vilja till förändring och utveckling. Jag ser därför verkligen fram emot min nya utmaning och jag tycker att ska bli väldigt spännande att få vara med på den fortsatta resan att stärka SPPs position på den svenska pensionsmarknaden, avslutar Åsa Wallenberg, ny informationschef på SPP.

Kontaktperson: Conny Johanson, Kommunikationsdirektör SPP, 0768-22 26 10

SPP är en del av norska Storebrandkoncernen. Tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. Storebrandkoncernen utmärker sig bland annat genom sitt fokus på samhällsansvar och är bland de ledande i Europa inom ansvarsfulla investeringar. SPP har idag drygt 500 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.