Inspireras av @matilda.bergstroms

Inspireras av @matilda.bergstroms

Under hösten av har vi samarbetat med Matilda som till vardags är inredare och driver eget under kontot @matilda.bergstroms. Hennes inredningsstill är sval och skandinavisk med varma inslag från trä och ärvda ting. Så här beskriver Therese sig själv.

Sedan 6 år tillbaka har jag drivit eget som inredare. Det är verkligen en ynnest att få arbeta med sin passion och för den möjligheten är jag evigt tacksam.

Mitt hem är (tack vare mitt yrke eller på grund av, beroende på hur man ser det) under ständig utveckling. Jag älskar att inreda efter säsong och det görs enklast genom att byta ut textilier tycker jag. Textilier med bra kvalitet, både i sovrummet, i köket och i vardagsrummet kan lyfta ett helt hem och mitt mål är alltid, oavsett bostad, att få hemmet så ombonat, balanserat och harmoniskt som möjligt.

Jag skulle säga att min inredningsstil är skandinavisk. En sval stil med inslag av värme från trä, ärvda ting och stilleben jag har samlat på mig under åren som gått som diskret ger hemmet en personlig touch. En hållbar stil som på ett enkelt sätt kan förnyas när behov finns.

//Matilda

UTVALT AV MATILDA

Matilda har valt att bädda med vårt härliga vintage påslakanset i hösten härliga färg Valnöt. Murrigt, härligt och höstigt. Som kontrast har hon lagt ett ljust våfflat överkast. Så fint tillsammans.

Hon har även bäddat med vårt bäddset Chambray som var nytt för hösten. Det är ett bomullsvävt bäddset med dubbelsömmar som är skönt och lent. Till det finns en matchande morgonrock med stora härliga fickor. Dessa har en skön denimlook och finns i två färgställningar; blått och grått.

Till sin dukning valde Matilda vår stilrena bordsduk i tvättad bomull. Perfekt för den som önskar en tidlös design. Tvättningen ger linnet en mjuk känsla och fin finish.