Stadium och Hammarby Handboll inleder avtal

Stadium och Hammarby Handboll inleder avtal

I samband med säsongspremiären av handbollsligan förkunnas samarbetet mellan Stadium och Hammarby Handboll. Avtalet syftar till föreningens fortsatta utvecklande och att stärka båda parters position. 31 maj 2022 är avtalets sista giltighetsdag.

Stadium förvärvar sig i och med det nya avtalet rättigheterna som officiell sportleverantör till Hammarby Handboll, vilket innefattar dess samtliga lag och verksamheter. Stadium blir branschexklusiv samarbetspartner i sportbranschen med undantag för det varumärke föreningen väljer att samarbeta med.

– Att vi nu ingår ett samarbete med Hammarby Handboll ger oss en än starkare Team Sales-position i Stockholm. Det stärker oss också som handbollsleverantör. Vi blir officiell sportleverantör till Hammarby Handboll vilket känns fantastiskt spännande på alla sätt, säger Niclas Andersson Teamsales Coach på Stadium.

– Från Hammarbys sida är vi jättenöjda och vi har stora förhoppningar om ett givande samarbete för båda parter. Stadium står för hög kvalitet och god servicenivå, vi är övertygade att detta är ett bra partnerskap som kommer stärka såväl vårt elitlag som föreningens ungdomslag, säger Pelle Rydell, styrelseledamot i Hammarby Handboll AB.

Båda parter ska verka för sportslig och försäljningsmässig framgång samt arbeta för att stärka båda varumärkena på lokal såväl som på nationell nivå. Avtalet löper i fyra år fram till och med 20220531.

Om Hammarby Handboll
Hammarby Handboll startade ursprungligen 1939 och har idag drygt 50 ledare och 400 aktiva varav 19 på elitnivå. Herrlag innehöll under många år landslagsspelaren Staffan Olsson som sedermera även var lagets tränare. Andra kända namn som Lukas Karlsson, Tobias Karlsson och Michael Apelgren har spelat i föreningens herrlag som vunnit SM-guld tre raka säsonger (06/07, 07/08, 08/09). Hammarbys damlag har nyligen förstärkt sin tränarstab med två nya tränare och satsar på att klättra i seriesystemet med befäst plats inom eliten på sikt.

För information, vänligen kontakta:
Angelica Larsson, PR och informationsansvarig Stadium, 070–580 39 31, angelica.larsson@stadium.com

Pelle Rydell, Sportansvarig Hammarby Handboll, 070-696 56 68, pelle.rydell@hammarbyhandboll.se

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda och omsättningen 2016/2017 var cirka 5,3 miljarder kronor exklusive moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.