Ny digital hemstädningsutbildning

Ny digital hemstädningsutbildning

Pressmeddelande från Borago och Städakademin.

Kompetens är grunden för attsäkra kvaliteten på städtjänster. Vi är stolta över att lansera vår

moderna digitala hemstädningsutbildning.

Utbildningen täcker en bred palett av ämnen, inklusive service, kundrelatoner, etik, ergonomi, materialkunskap, städmetoder och hur de olika rummen i en bostad bäst städas. Genom att använda en kombination av film, bilder, speakerinspelningar, text, interaktiva övningar och tester använder vi modern e-learn-pedagogik för att säkerställa att kunskapen blir väl förankrad. Utbildningen består av totalt 16 lektioner, ett slutprov och en kurssammanfattning i PDF-format.

Målgruppen för denna utbildning inkluderar alla som arbetar med professionell städning i bostäder, inklusive personal på hemstädföretag och hemtjänstpersonal. Utbildningen är resultatet av ett samarbete med erfarna yrkespersoner inom hemstädning. En av våra instruktörer, Marina Edberg, har själv omfattande erfarenhet av arbete inom hemstädning och kan därför ge en tydlig inblick i hur hemstädning bör utföras.

Utbildningen har tagit fyra månader att producera, inklusive manusarbete, inspelning av filmer och fotografering under tre dagar, speakerinspelning, utformning av övningar och tester samt den slutliga paketeringen av hela utbildningen.

Marina själv betonar att denna utbildning kommer att hjälpa både henne och andra inom hemstädning att säkerställa att medarbetarna har samma kompetensnivå, vilket i sin tur kommer att leda till en jämnare och högre kvalitet i de tjänster som erbjuds, oavsett vem som städar.

Borago och Städakademin har tillsammans arbetat med städutbildningar i nästan 30 år. Sedan 2016 har vi utvecklat över 20 digitala städkurser som har haft stor framgång på den svenska marknaden.

Vissa av våra utbildningar är också tillgängliga för den finska och norska städmarknaden.

Utbildningen kommer att lanseras den 1 oktober 2023 och är redan tillgänglig för förbokning på vår webbplats, www.stadakademin.se. För ytterligare frågor och information, vänligen kontakta

Christian Dolk på christian.dolk@borago.se eller ring 0709 17 45 43.