Städarnas Dag uppmärksammades i hela norden, den 4 december

Städarnas Dag uppmärksammades i hela norden, den 4 december

Här har vi samlat text och bilder från olika företag runt om i Sverige där de firade Städarens Dag, måndag 4 december.

Kommunservice Svalöv

Svenljunga Kommun

Idag firar vi städarnas dag över hela Sverige och det vill vi i Svenljunga uppmärksamma genom att rikta ett extra varmt tack till alla de lokalvårdare som dagligen jobbar för att vi ska ha rena och trivsamma lokaler!

Våra lokalvårdare är ungefär 25 medarbetare på fast bas och ytterligare några stycken som hjälper till vid behov. Alltså ungefär 4% av alla oss som är anställda hos Svenljunga Kommun.

Har du tänkt på att det väldigt ofta är så att någon av lokalvårdarna varit på plats före dig oavsett vilken lokal du går in i?
De har varit i skolorna, på kontoren, förskolorna, vård- och omsorgsboendena och andra platser. Oftast sedan tidigt på morgonen, ibland så tidigt att du kanske inte ens hunnit med att träffa dem. Tyvärr är det ett av alla de jobb som ofta märks mer om det inte blivit gjort, men just idag är en bra dag att vända på det!

Första måndagen i december firas städarnas dag över hela Sverige. Var med och fira du också genom att uppmärksamma de lokalvårdare du träffar lite extra idag. Bjud på något gott till fikat, ett extra leende eller helt enkelt ett tack för det arbete de gör varje dag med att hålla våra lokaler och arbetsplatser fräscha.

Läs mer på Svenljunga Kommun

Trollhättans Stad

Carina Lindell demonstrerar hur en städmaskin fungerar, vilket var en av flera aktiviteter under Lokalvårdens dag som uppmärksammades i Parkhallen. ”Det är en görviktig dag där vi kan träffas allihopa”, sa Carina.

Idag uppmärksammar vi Lokalvårdens dag

De gör ofta jobbet i det tysta, men säkerställer varje dag att våra barn, elever, gästerna på våra boenden och våra medarbetare i Trollhättans Stad kan verka och trivas i rena och välstädade lokaler. – Det känns fantastiskt bra att yrket uppmärksammas med en egen dag! Det är ett väldigt viktigt jobb för att samhället ska rulla på, säger lokalvårdare Charlie Olsson.

Läs mer på Trollhättans Stad

Bromölla

Vi uppmärksammade all vår personal genom att låta tidningen skriva ett reportage om dom.
Vår personal är bäst❤️

Bromöllas städhjältar hyllas på Städarnas dag: ”Älskar att städa”

De arbetar ofta lite i skymundan. Men är de inte på plats så märks det direkt.
Mia Lindekrantz och Patrycja Okrasa älskar att städa och trivs med den frihet som arbetet som lokalvårdare innebär.

Läs mer på Kristianstadsbladet