Stellagalan tar ansvar och flyttar fram Forum i Malmö

Stellagalan tar ansvar och flyttar fram Forum i Malmö

På grund av det ökade smittläget i Skåne ser vi ingen möjlighet att genomföra det planerade Forumet ”Backlash i svensk gastronomi” den 16 november på Folk Mat & Möten i Malmö.

– Vårt mål med Forumet är att samla kärnan av kompetens och krafter i regionen men under rådande förhållanden kan vi och våra samarbetspartners inte ta ansvar för det, säger Stellagalans ordförande Anita Lindström.
Stellagalan följer självklart Folkhälsomyndigheten allmänna råd för Skåne län från 27 oktober.
Vi sätter hälsa och säkerhet först och arbetar nu vidare med ett upplägg som kommer att genomföras nästa år.

Stellagalan genomförde sin årliga prisutdelning i september. Då var nominerade och vinnare i nio klasser på plats på A house i Stockholm tillsammans med moderator, artist, arbetsgrupp och styrelse, vilket sammanlagt inte överskred 50 personer. Prisutdelningen filmades och sändes via Stellagalans Youtube-kanal.

Forumet ”Backlash i svensk gastronomi” kommer att innehålla paneldebatter om jämställdhet med deltagare från restaurang-, bar- och besöksnäring.

Vi lägger inte ner – vi ställer om.

/Stellagalans styrelse

Stellagalans Forum genomförs i samarbete med Malmö Stad och Event in Skåne.

Stellagalan ska bygga en plattform för samarbete kring en jämställd bransch, synliggöra de mest meriterade och ambitiösa kvinnorna och bygga broar mellan mentorer och unga i branschen. Genom att lyfta förebilder vill vi inspirera och stärka nya generationer. Teamet bakom Stellagalan arrangerar förutom den årliga galan ett jämställdhetsforum samt debatter och möten i olika sammanhang.
Våra sponsorer är Menigo, A house, Visita, Omaka, Absolut, Vega, Svenskt Kött, J A Sundqvist, MSC Marine Stewardship Council, The Wine Agency och Vinunic

Stellagalans arbetsgrupp består av Anette Rosvall, Karoline Nordefors, Ida Ström, Anna Antonia Svedberg, Maja Berthas, Ella Nilsson, Anita Lindström och Anna Lind Lewin.

Karoline Nordefors

Presskontakt Content manager Social Media +46 70 676 00 31