Omslag "Ölbryggarboken - brygg ditt eget öl hemma"

Starka trenden att brygga eget öl bara fortsätter!

Ölbryggarboken – Brygg ditt öl hemma

Efter 20 000 sålda exemplar av första och andra upplagan av Ölbryggarboken som är utgiven av Grenadine bokförlag så är det nu dags för en andra tryckning av Sveriges mest sålda hembryggarbok för nybörjare.

Hembryggarvågen verkar inte ha något stopp i Sverige utan istället dyker det upp nya personer varje år med bryggarintresse som vill dyka ner djupare i den här fantastiska hobbyn. Men till det behöver man såklart hjälp för hur man kommer i gång vilket man gör med Ölbryggarboken

Boken tar upp grunderna i hur man brygger öl hemma i enkla steg-för-steg-instruktioner. Den går igenom vilken utrustning man behöver i början och vad man kan köpa då man vill ta nästa steg. Dessutom finns 50 olika recept som är enkla att följa.

Har du inte bryggt ditt eget öl än? Då är det hög tid att börja. Passa på att göra din alldeles egna julöl!

Med vänliga hälsningar / Peter Eronson

Författare, Grenadine Bokförlag