Camilla Askebäck Diaz, lärare på Södermalmsskolan i Stockholm och Guldäpplepristagare 2019 och Åke Grönlund, professor Örebro universitet och medlem i Guldäpplets jury.

Guldäpplets forskardialog: Att hålla samman klassen

Camilla Askebäck Diaz och Åke Grönlund i ett samtal med utgångspunkt i hur Camilla konkret jobbar för att skapa en tydlig struktur så att eleverna vet vad de ska göra oavsett om de är hemma eller på plats i skolan.

Camilla Askebäck Diaz är lärare på Södermalmsskolan i Stockholm och Guldäpplepristagare 2019. Åke Grönlund är professor Örebro universitet och medlem i Guldäpplets jury.

Länk till samtalet

Guldäpplets forskardialog handlar om att skapa former för att stimulera samspelet mellan lärare och forskare. Där Guldäpplets nomineringar, utmärkelser och spridning bidrar till utvecklingen av professionens beprövade erfarenhet och dess växt till kunskap i dialog med forskning.