Lyft för lärare – nominera till lärarpriset Guldäpplet 2017

Det är lärarna som dagligen i klassrummet lyfter sina elever. Vi vet att bästa verktyget för att stödja och utveckla lärarna är det kollegiala samspelet. Vi blir klokare när vi delar erfarenheter.

Uppmärksamma skickliga lärare genom att nominera dem till lärarpriset Guldäpplet!

Guldäpplet är priset för lärare som utvecklar sin undervisning och lyfter sina elever med användning av alla tidens verktyg - inklusive digitala verktyg och nätet. Kravet på den nominerade är att vara aktiv lärare som både utvecklar egen undervisning med digitalt stöd och delar brett med kollegor i när och fjärran och som arbetar inkluderande.

Lärarpriset Guldäpplet utdelas årligen vid en ceremoni på Skolforum med de två lärarfackens ordföranden. Priset delas ut till fyra lärare, efter en öppen nominering över hela landet. Pristagarna utses av en jury med representanter för samtliga partners, de två senaste årens Guldäpplepristagare och professor Åke Grönlund, Örebro universitet.

Nomineringen skall vara juryn tillhanda senast den 1 juni. Mer information på Guldäpplets webbplats, diu.se/guldapple – liksom korta videointervjuer med tidigare pristagare och kartan över nominerade tidigare år.

Ta vara på möjligheten att lyfta lärare, skolor, kollegor, genom att nominera skickliga lärare till lärarpriset Guldäpplet!

April 2017
Guldäpplets partners

Greger Bååth, generaldirektör, Specialpedagogiska skolmyndigheten. SPSM
Helena Dal, verksamhetsansvarig Information och vägledning, Statens Medieråd