Maria Carboni destinationsdirektör för Ulfsunda Slott och Åkeshofs Slott

Maria Carboni är ny destinationsdirektör för Ulfsunda Slott och Åkeshofs Slott

Ulfsunda Slott och Åkeshofs Slott i Bromma har fått ny ledning. Efter årsskiftet tillträdde Maria Carboni som ny destinationsdirektör. Maria kommer närmast från Svenska Brasserier där hon bland annat varit restaurangchef för Riche, Luzette och Taverna Brillo.

-Jag ser verkligen fram emot att vara med på resan och utveckla Ulfsunda Slott till en mötesplats för konst, gastronomi och champagne, och att fortsätta Åkeshofs Slotts resa med att vara en grön matdestination, säger Maria Carboni, ny destinationsdirektör för Ulfsunda Slott och Åkeshofs Slott.

Maria Carboni är född i Färila och uppvuxen i Hälsingland. Marias bakgrund finns inom besöksnäringen där hon utvecklat och drivit flertalet stora brasserier, barer och restauranger.

Hon har arbetat 18 år inom Svenska Brasserier i Stockholm med flera av koncernens enheter såsom Riche, Teatergrillen, Luzette och Taverna Brillo. Hon är styrelseledamot i Visita Stockholm & Gotlands regionstyrelse och är diplomerad inom professionellt styrelsearbete.

-Jag har en lång erfarenhet av att arbeta inom restaurangbranschen med viktiga kulturella arv där mode, musik och konst stått i fokus vilket har gett mig både en konstnärlig såväl som affärsmässig erfarenhet. Besöksnäringen har alltid varit ett självklart val i livet för mig, fortsätter Maria.

-Jag är verkligen glad över att ha Maria ombord i företaget. Med Marias erfarenhet och tyngd från restaurangbranschen är jag övertygad om att både Ulfsunda Slott och Åkeshofs Slott kommer stärka sina positioner inom möten, gastronomi och upplevelser, säger Maria Norberg, VD för Stockholm Meeting Selection.

Ulfsunda Slott har 54 hotellrum, 10 mötesrum, restaurang och vinkällare. Åkeshofs Slott har 23 hotellrum, 9 mötesrum, vinkällare och Restaurang Råkoko.

Om Stockholm Meeting Selection
Stockholm Meeting Selection driver en grupp av unika hotell, restauranger och mötesplatser med en vision om att bjuda världen på livets goda. I gruppen ingår Hesselby Slott, Åkeshofs Slott, Ulfsunda Slott, Skytteholm Hotell & Konferens, Näsby Slott, Rosersbergs Slottshotell, Lejondals Slott, Villa Lovik, Villa Foresta, Bosön, Sturegatan 15, Restaurang Hantverket, Lilla Slottskrogen & Restaurang Råkoko. Stockholm Meeting Selection ägs av Torbjörn Blomqvist.