Stockholm Meeting Selection

MOVEMBER på Stockholm Meeting Selection

Stockholm Meeting Selection stödjer MOVEMBER och genomför nu en kampanj under november månad där man skänker 5% av intäkterna på konferenslokalerna till fonden när kunden uppger koden MOVEMBER i samband med sin bokning på något av koncernens hotell och eventlokaler.

-Vi hade gärna odlat mustascher för att sprida budskapet om mäns hälsa, men eftersom vi är majoriteten kvinnor på vårt företag så är det svårt för oss att delta i den kampanjen. Vi kände dock att vi ville göra något för att visa vårt stöd och valde därför att skänka en del av våra intäkter till Movember foundation säger Vanja Vilbern, marknadschef för Stockholm Meeting Selection.

MOVEMBER är en internationell kampanj för att uppmärksamma manssjukdomar. För att symbolisera kampanjen, uppmanas män att odla mustasch under november för att sprida budskapet och samla in pengar. Stockholm Meeting Selection har nu gått ut med en kampanj där 5% går oavkortat till Movember foundation.