Stockholm Meeting Selection stärker sin ledning för utveckling och tillväxt

Stockholm Meeting Selection stärker sin ledning för utveckling och tillväxt

Stockholm Meeting Selection är inne i ett expansivt läge och tillsätter en extern VD för bolaget. Fredrik Utheim kommer att tillträda som VD under året då ägare och grundare, Torbjörn Blomqvist, vill fokusera än mer på nya projekt och utveckling av befintliga miljöer.

- Äntligen kan vi berätta denna glada nyhet och vi ser verkligen fram emot att få Fredrik Utheim ombord. Med Fredriks långa erfarenhet från att driva framgångsrika hotell och känsla för gästupplevelser, är jag övertygad om att vi kommer att stärka vår position på marknaden säger Torbjörn Blomqvist, VD och ägare av Stockholm Meeting Selection.

Fredrik har en gedigen erfarenhet från hotellbranschen och kommer närmast från rollen som VD för Independent Hotel Group, som bl.a. driver Görvälns Slott. Han har tidigare varit Sverigechef och Koncernchef för f.d. hotellkedjan Rica Hotels, General Manager för Radisson Blu-hotellen på Arlanda och har internationell erfarenhet från USA, Spanien och Norge. Fredrik har sin utbildning inom Hospitality Management från Florida International University i Miami, Florida.

- Jag är verkligen stolt över att få vara med att vidareutveckla Stockholm Meeting Selection med sina många fina och unika slott, hotell och konferenslokaler. Med den energi, ambition och lekfullhet jag mött hos ägare, ledning och styrelse har vi en fantastisk utgångspunkt för att utveckla bolagets position på marknaden och lönsamhet, som grupp och enskilda, unika anläggningar med många duktiga medarbetare. Jag brinner för mötet med gästen och upplevelsen på plats, och det stämmer väl överrens med Stockholm Meeting Selections ambition, att leverera en upplevelse som är ”allt annat är standard” till gästen, säger Fredrik Utheim.

Ägare Torbjörn Blomqvist drev framgångsrikt inredningsföretaget Svensk Inredning i 30 år innan han startade Stockholm Meeting Selection 2011. Torbjörn har under en längre tid velat ägna sig mer åt det han kanske är allra bäst på,att skapa unika inredningar och miljöer. Nu får han mer tid att göra det och samtidigt titta på nya projekt till koncernen. Torbjörn kommer fortfarande vara mycket engagerad i bolaget som vice-ordförande i styrelsen.

I slutet av april utökar Stockholm Meeting Selection verksamheten med en restaurang på Sturegatan 15 – Restaurang Hantverket. Det kommer att vara en restaurang med ett personligt tilltal där kärleken för mathantverket står i fokus och där goda grannar och levnadsglada stockholmare kan mötas.