Pressinbjudan Bostadsforum 2011: Bostadsbyggandets förutsättningar och kostnader

Bostadsforum 2011 handlar om bostadsbyggandets förutsättningar och kostnader. Bostadsministerns statssekreterare Ulf Perbo inledningstalar på temat Varför byggs det så få bostäder? och i tre paneldebatter diskuteras Ska det vara väg också?, Ska mark auktioneras ut? och Vågar staten låta Stockholmsregionen växa?

Bland de medverkande finns bland andra Katarina Kämpe, tf landshövding, Maria Rankka, vd Stockholms Handelskammare, Thomas Kalbro, professor fastighetsekonomi KTH, Barbro Engman, ordförande Hyresgästföreningen, Helene Hellmark-Knutsson, landstingsråd Stockholms läns landsting, samt företrädare för byggbolag och kommuner i Stockholms län. Moderator är John Chrispinsson. Läs mer i bifogad inbjudan.

Bostadsforum arrangeras återkommande av Stockholms Byggmästareförening och Kommunförbundet Stockholms län för att diskutera bostadsfrågor i ett möte mellan kommun och näringsliv.

Varmt välkomna onsdagen den 26 oktober kl. 8.30–12.00 till Läkarsällskapets lokaler nära Sergels torg i centrala Stockholm. Kaffe serveras från 8.00 och lunch 12.00–13.00.

Media är välkomna att delta kostnadsfritt efter anmälan till Anneli Albertsson, Stockholms Byggmästareförening, på anneli@stockholmsbf.se eller 08-587 147 05.

Regioner

Stockholms Byggmästareförening är en lokal branschorganisation för bygg- och anläggningsföretag. Föreningen har ca 850 medlemsföretag och tillsammans med Södertälje och Gotland uppgår antalet medlemmar till ca 950 medlemsföretag.