Pressinbjudan: Har företagen koll på vilka de rekryterar?

Hur säkerställer företag som rekryterar att de anställer rätt personer? Vad gör de för kontroller på kandidater som söker jobb? Vad kan man egentligen hitta för information om kandidaterna? För femte gången i följd presenterar Stockholms Handelskammare och informationsföretaget Bisnode en rapport om företagens rekrytering.

Rapporten presenteras på ett seminarium som inledning på en diskussion om rekrytering och bakgrundskontroller. Rapporten kommenteras av Pernilla Brouzell, vice vd på InfoTorg. På seminariet presenteras den senaste forskningen om hur unga ser på arbetsmarknaden av Thomas Fürth, forskningsledare på Kairos Future. Dessutom talar Ilona Orgmets, affärsområdeschef för rekrytering på Addeco, om hur sociala medier kan användas i rekryteringsprocessen.

Rapporten som presenteras innehåller även statistik på hur många rekryterare som använder sig av tex Facebook, Google eller Linkedin i sin rekrytering.

Tid: Torsdagen den 21 februari kl 10-12.

Plats: Odd Fellow, Västra Trädgårdsgatan 11, Stockholm

Se hela programmet här

Anmälan görs till kommunikationschef Andreas Åström på andreas.astrom@chamber.se eller 073-633 55 55.

Stockholms Handelskammare är den ledande organisationen för företag och företagare i huvudstadsregionen som omfattar Stockholms- och Uppsala län. Vår verksamhet spänner från det lokala till det internationella planet och vi är engagerade i allt som kan förbättra företagens villkor; från bostadsmarknaden i regionen till internationell frihandel. Vi är en populär mötesplats för våra 2 400 medlemsföretag som har en halv miljon anställda. Handelskammaren är också en betrodd tredjepart med ett av världens ledande skiljedomsinstitut. Läs mer om Stockholms Handelskammare www.chamber.se.

Markus Sjöqvist