Prestigefyllt exportpris delas ut av kronprinsessan på framåtblickande Världshandelsdag

I dagens globala värld är kommunikation a och o. Ett företags kommunikationsvägar är dess livsnerv. För tio år sedan hade vi inte Internet på kontoret, för tjugo år sedan hade vi inga mobiltelefoner. Hur kommer vi att kommunicera i framtiden? Under årets Världshandelsdag kommer experter och företrädare från ledande företag inom teknikutveckling, affärsutveckling och kommunikation att skildra framtiden utifrån sina respektive områden.

Årets tema för Världshandelsdagen är: "Bortom Web 2.0" - människan, tekniken och affärerna. Dagens arrangeras av Stockholms Handelskammare och Internationella Handelskammaren, ICC.

På Världshandelsdagen delas också det prestigefyllda priset Export Hermes ut av kronprinsessan Victoria. Export Hermes tilldelas sedan 1981 svenska företag som genomfört anmärkningsvärda exportsatsningar.

På Världshandelsdagens medverkar bland andra:
Kronprinsessan Victoria
Ewa Björling, Handelsminister
Birgitta Ed, grundare Springtime
Peter Egardt, VD, Stockholms Handelskammare
Håkan Eriksson, teknisk direktör, Ericsson
Martin Jansson, marknadschef, Microsoft Sverige
Patrik Lockne, konsult, Springtime Peking
Nicklas Lundblad, European Policy Manager, Google
Renée Lundholm, President, Swedish-American Chamber of Commerce, New York
Olle Olsson, forskare, Swedish Institute of Computer Science
Martin Stenberg, konsult, Springtime Stockholm