GastroSummit – framtidens gastronomiska forum

Den 3-4 september är det dags för GastroSummit att inta Stockholmsmässan. GastroSummit är ett nytt och helt unikt gastronomiskt forum som kan beskrivas som GastroNords ”smartare lillasyster”. GastroSummit fokuserar på nyheter, innovation och framtidens mat. GastroSummit, som består av en inspirationsdel och en seminariedel, har ingen motsvarighet i Sverige. Vi utlovar hög puls och många överraskningar. Det är på GastroSummit du får höra det först!

GastroSummit är den nya, spännande mötesplatsen för hela den svenska livsmedelsbranschen – såväl HoReCa (Hotell, Restaurang och Catering) som dagligvaruhandel, matproducenter, storkök, logistik och beslutsfattare.
– GastroSummit är en dynamisk plattform för trender, tendenser och samhällsutveckling inom branschen, säger Daniel Fritzdorf, projektchef för GastroSummit.

GastroSummit är indelad i en inspirationsdel och en seminariedel. Inspirationsdelen har gratis inträde och kommer att bjuda på möten, trender, företagspresentationer, food tech start-ups, speaker’s corner och ett livligt tävlingsområde.

Summit-delen, eller seminariedelen, av GastroSummit består av fyra halvdagar fokuserade på fyra branschaktuella teman: hållbarhet, innovation, hälsa och inspiration & framgång. Här kommer en rad framstående profiler från branschen att dela med sig av sina kunskaper och insikter. Presentationer, trender, debatter och paneler blandas med snabba start-up-pitcher som livar upp. Åhörarna aktiveras i debatten med mentometrar och presentationerna hålls i ett högt tempo – de kortaste i bara två minuter! Till detta kortare pauser med provsmakningar.

– Vi vill skapa en helt ny inspirerande vetenskaplig plattform i Sverige, med syftet att lyfta de mest aktuella frågorna inom gastronomi och livsmedelshantering, säger Daniel Fritzdorf.

Läs mer på hemsidan:
www.gastrosummit.se

För mer information kontakta:
Daniel Fritzdorf, projektchef GastroSummit, 08-749 41 96, daniel.fritzdorf@stockholmsmassan.se