Vem som helst

Något som skiljer Stora pr-priset fråna andra tävlingar är att den inte avgränsas till en kampanj eller olika kategorier. Det kan vara personer som gjort något extra framgångsrikt eller ett pr-arbete som påverkat och gett ett starkt intryck under 2011.Stora pr-priset premierar alltså ett bidrag som ägt rum  förra året men kan även vara en del i ett långsitkigt arbete.

Det fina med tävlingen är att vem som helst kan nominera vem som helst. Har du hört talas om någon extra bra kampanj, har din byrå gjort ett enastående arbete, har någon utav dina kunders case lyckats extra bra eller känner du en person som arbetar inom pr som har påverkat utöver det vanliga är det välkommet att nominera. De enda riktlinjer som finns är att bidraget ska:

•    ha svenskt ursprung, dvs det ska ha utformats speciellt för den svenska marknaden
•    i huvudsak rör någon av pr-branschens discipliner.

Svenska pr-företagen vill  uppmuntra till en insiktsfull och öppen debatt om pr, dess arbetsmetoder och grundläggande etiska normer, och tror att en djupare allmän förståelse för pr bidrar till att stärka branschens legitimitet. Tävlingen är en del i det arbetet och ger cred till dem som gör riktigt bra pr på olika sätt. Hjälp till på vägen med att visa på vad som är bra pr och som sagt, vem som helst får nomninera vem som helst!

• svenska pr-företagen
  • nominering