Arne Olav Haugen blir ny koncernchef för Comfort Hotels

Arne Olav Haugen blir ny koncernchef för Comfort Hotels

Arne Olav Haugen (46) har anställts som ny koncernchef för Comfort Hotels. Arne har under sina 17 år i Nordic Choice samlat en bred erfarenhet från både driften och centralstaben.

- Comfort är Nordens mest innovativa hotellkedja, och därför behövs en chef som vill fortsätta att tänka nytt och som vill utmana de traditionella spelreglerna i resebranschen. Bland många väldigt kvalificerade sökande utmärkte sig Arne Olav Haugen med sin allsidiga ledarbakgrund. Som koncernchef för HR/miljö har Haugen bevisat att det lönar sig att sätta upp höga mål, och därför är han perfekt för Comfort-kedjan, säger VD:n Torgeir Silseth.

Haugen är utbildad vid den norska hotellhögskolan och har varit direktör för Quality Hotel Panorama, Clarion Hotel Oslo Airport samt Clarion Hotel Bergen Airport. De senaste fem åren har Arne varit koncerndirektör för HR/Miljö i Nordic Choice Hotels, där han bland annat har lett arbetet med att miljöcertifiera 165 hotell enligt ISO14001-standarden under ett års tid. Haugen har dessutom haft ansvaret för att genomföra Nordic Choices årliga «Vinterkonferens» som samlar 2 200 Nordic Choice-anställda i Globen i Stockholm.

- Comfort Hotels har under de senaste åren revolutionerat hotellbranschen med sina innovativa lösningar och sitt innovativa nytänkande. Kedjan har genomgått en fantastisk utveckling och jag ser fram emot att utveckla kedjan ytterligare tillsammans med hela Comfort-organisationen, säger den nye koncerndirektören för Comfort Hotels, Arne Olav Haugen.

Comfort Hotels är effektiva cityhotell för resenärer som vill bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett rimligt pris. Comfort fokuserar på teknisk innovation som egna incheckningsautomater och mobiltelefoner som rumsnyckel. Kedjan har 30 hotell i Norge, Sverige och Baltikum. Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, som är en av Nordens ledande hotellbolag med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder och över 9 200 anställda.

Arne Olav Haugen tillträder sin nya tjänst omgående.

Kontakt:

Arne Olav Haugen, SVP Comfort Hotels, Tlf: +47 917 19 62

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 170 hotell och 9 250 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion, samt åtta unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.