Högkvalitativa råvaror i fokus när Nordic Choice Hotels lanserar nytt restaurangkoncept

Brasserie NÒR lanseras under året på flera av koncernens hotell och kärnan i det nya konceptet är okomplicerad mat som hyllar nordisk kokkonst med inspiration från Europa. Nordic Choice Hotels utpräglade hållbarhetsarbete kommer genomsyra menyn, bland annat med stort fokus på regionala råvaror anpassade utifrån säsongen.

Brasserie NÒR ska bli en central mötesplats i varje stad och bli en naturlig del av lokalbefolkningens förstahandsval. Här möts gästerna av en resturang som är lätt att integrera i sina vanor och livsstil, oavsett om gästerna är bosatta i staden eller där på besök.

- Det känns så roligt att äntligen få lansera Brasserie NÒR. Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält, säger Fredrik Blomberg, Food & Beverage Director på Nordic Choice Hotels.

Stämningen i restaurangen är till stor del det som skapar ett positivt helhetsintryck. NÒR kommer därför att vara en livlig avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning. Återkommande designelement kommer vara en vinvägg, runda bås där alla gäster kan se varandra och öppna kök där gästerna kan se maten som tillagas.

Namnet NÒR är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning. Brasseriet kommer att lanseras över kedjans olika varumärken och hotell med premiär i Sverige på Quality Hotel Match i Jönköping som öppnar 1 september följt av Clarion Umeå som öppnar 1 oktober.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 39 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom Strawberry appen och webbsidan får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser.