Nordic Choice Hotels arbete för hållbart ledarskap uppmärksammas internationellt

När den Indiska regeringen nyligen arrangerade eventet “Kumbh Mela, för en bättre och hållbar värld”, så hade en särskild inbjudan gått till Quality Hotels driftsdirektör Susanna Ståhl. På plats i Kumbh Mela och New Delhi fick hon möjlighet att berätta om hennes och Nordic Choice Hotels arbete för ett hållbart ledarskap. I samband med eventet så fick hon också möjlighet att möta Indiens premiärminister Shri Narendra Modi och utrikesminister Sushma Swaraj.

Under flera års tid har Nordic Choice Hotels Susanna Ståhl samarbetat med den indiska ambassaden i Sverige. När den Indiska regeringen nyligen bjöd in till eventet ”Kumbh Mela, för en bättre och hållbar värld” var det därför naturligt för dem att bjuda in Ståhl.

- Indien är ett viktigt land där utvecklingen går snabbt. Jag har följt arbetet som sker där under många år och det var därför väldigt roligt att bli utvald av Indiens ambassad i Sverige att ingå i deras delegation för att representera Sverige på konferensen. Intresset för det arbete som vi gör inom Nordic Choice Hotels kring att utveckla innovativt och hållbart ledarskap var stort, säger Susanna Ståhl.

Bland Susannas hjärtefrågor finns innovativt och hållbart ledarskap.

Att utveckla och skapa ledare som är medvetna om miljö, värnar om mångfalden och främjar kvinnligt ledarskap, menar Susanna är av stor vikt för framtidens ledare.

- Vi har jobbat länge med dessa frågor och det var därför härligt att få dela med mig av vår kunskap och våra erfarenheter till andra. Det var många frågor och funderingar men också önskemål om att vi i Norden och särskilt Sverige i större utsträckning skulle bidra internationellt med vårt kunnande. Jag åkte hem från konferensen med flera inbjudningar från andra länder om att på plats hos dem bidra i deras arbete, säger Susanna Ståhl.

Under konferensen som samlade delegater från 180 länder så skedde många möten och erfarenhetsutbyten. Ett av dessa möten som Susanna Ståhl fick möjlighet att delta i var det med Indiens premiärminister Shri Narendra Modi och utrikesminister Sushma Swaraj.

- Det var naturligtvis en ära att få träffa alla dessa människor och jag slogs av likheterna mellan deras önskan om att göra skillnad med den drivkraft och det engagemang som vi har inom Nordic Choice Hotels. På plats under konferensen så fanns representanter från 180 länder. Inom Nordic Choice Hotels har vi medarbetare med 177 olika nationaliteter. Med den erfarenhet som vi har tillsammans med vår genomförandekraft så har jag med mig en önskan hem om att vi i Norden i en nära framtid kommer att få äran att arrangera en liknande konferens, säger Susanna Ståhl.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 194 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom Strawberry appen och webbsidan får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser.