Petter Stordalen utsedd till Årets HR-profil

Petter Stordalen utsedd till Årets HR-profil

Antalet nomineringar var många men i slutänden så var det Nordic Choice Hotels grundare Petter A Stordalen som utsågs till vinnaren av Årets HR-profil 2018. Priset som delades ut för första gången av branschföreningen Sveriges HR-Förening och är tänkt att synliggöra frågor inom HR.

Juryn motiverade sitt val av Petter Stordalen med följande:

“Sveriges HR-profil är en sann inspiratör, entreprenör och modig person som ständigt lyckas utveckla affären utan att tappa fokus på det goda ledarskapet.

Personen använder sin kraft och makt för att påvisa vikten av att ha ett gott ledarskap i kombination med en god arbetsmiljö för att lyckas med affären.

Genom sitt entreprenöriella tänk vågar vinnaren ta saken i egna händer och inte invänta samhällets agerande. På så sätt bidrar vinnaren till en hållbar samhällsutveckling, ett gott arbetsklimat och för många en chans till egen försörjning.”

- Jag är otroligt tacksam över priset och över att Sveriges HR-Förening sett det arbete som sker i Nordic Choice Hotels. Vi vill vara en aktiv aktör i samhällsdebatten och vi vill bidra till att hitta lösningar på samhällets stora utmaningar. En av de viktigaste frågorna just nu är att få människor i jobb, människor som traditionellt står långt ifrån arbetsmarknaden, säger Nordic Choice Hotels grundare Petter Stordalen.

Finalisterna till Årets HR-profil var förutom Petter Stordalen Madeleine Raukas, Direktör Trafik och Service på SJ och skådespelaren, regissören och föreläsaren Morgan Alling.

Sveriges HR Förening är en branschförening som sedan 1921 har samlat medlemmar runt om i Sverige för att lyfta och synliggöra frågor inom HR.