Petter Stordalens hotellkedja Comfort etablerar sig i Sundsvall

Petter Stordalens hotellkedja Comfort etablerar sig i Sundsvall

Strawberry går in med hotellkedjan Comfort Hotel i Sundsvall. Fokus för hotellet är att erbjuda Sundsvalls bästa läge, urban design och det till en vettig prislapp. Etableringen av Comfort Hotel är ett första steg i ett större samarbete med hotelloperatörsbolaget Gest Hotels som driver 14 hotell runt om i Skandinavien.

I juni 2024 öppnar hotellkedjan Comfort Hotel sitt första hotell i Sundsvall och Västernorrland. Hotellkedjan är en av Nordens största och har fokus på att erbjuda bra hotell i centrala lägen till en vettig prislapp. Etableringen i Sundsvall sker genom ett samarbete med hotelloperatörsbolaget Gest Hotels och hotellet i Sundsvall är det som fram till juni heter Hotell Strand. Hotellet kommer att bli del av Strawberrys hotellportfölj genom ett franchiseavtal med Gest Hotels.

- Sundsvall är en viktig destination för Strawberry och vi har under en längre period sökt ett komplement till de tre hotell som vi redan har i staden som erbjuder gästerna fullservicerbjudanden, stora konferensytor och restaurangutbud med någonting som är snällare mot plånboken men inte tummar på läget och en god natts sömn. Ambitionen med Comfort Hotel Sundsvall är att erbjuda besökarna bästa navet för att uppleva stan, säger ägaren Petter Stordalen.

Genom att bli en del av Comfort-kedjan byter hotellet namn till Comfort Hotel Sundsvall. Det 203 rum stora hotellet har förutom restaurang, plats för möten också eget gym och bastu. Hotellet som ligger mitt i Sundsvalls centrum har utsikt över havet och stadens nya landmärke Sundsvallsbron.

- Vi är mycket glada över avtalet med Strawberry om att etablera Comfort Hotel i Sundsvall. Det här är ett långsiktigt samarbete som vi nu inleder med ambitionen att utöka det ytterligare den närmaste tiden. Med Gests fantastiska hotellfastigheter på de bästa platserna och Strawberry och Comfort Hotels förmåga att utveckla fantastiska hotellkoncept och en av besöksnäringens mest attraktiva lojalitetsprogram kommer både att bli ett bra erbjudande till gästerna och till Sundsvallsborna, säger Flying Elephants koncernchef och VD i Gest, Anders Moe.

För mer information kontakta:
Daniel Stenbäck, Chief Development Officer Strawberry, +46 70 16 16 806
Anders Moe, koncernchef Flying Elephant, +47 92 88 48 50

Fakta:
Hotellrum: 203
Namnskifte: Juni 2024
Nytt namn: Comfort Hotel Sundsvall
Adress: Strandgatan 10, Sundsvall
Restaurang
Gym
Bastu
Mötesytor.

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom app och webbsida får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser. More to explore at strawberry.se

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom Strawberry appen och webbsidan får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser.