ASIAN CHRISTMAS PÅ BERNS

ASIAN CHRISTMAS PÅ BERNS

"Tänk er en knastrig promenad genom Berzelii Park täckt i vitt snötäcke. Krispiga, frostnupna grenar och gnistrande parkbänkar. Ni knatar upp för trappan till Berns och öppnar portarna till den mest färgstarka av julfester. Här är matsalen lika pyntad och grann som granen.” Så beskriver Rodrigo Pérez, Head of Operations på Berns Asiatiska, känslan av årets julbord.

Berns sprakande julbord – Asian Christmas är tillbaka i ny tappning. En liten del av köket flyttas ut i matsalen där rätter kommer trancheras och presenteras. Asian Christmas blir mer personligt och uttrycksfullt i en livlig och varm miljö. Julbordet är uppdukat i flera stationer där klassiker, såsom thaiköttbullarna och sushi samsas med goda nykomlingar. Som vanligt dukas en storslagen avslutning upp i dessertrummet med allt från praliner till karamelliserade rispuffar.

Nya rätter på årets julbord:

• Varmrökt lax aji amarillo
  • Lamm Chiang mai style
  • Fläskkarrékebab, ingefära och rökt paprika

Julbordet öppnar måndag den 25 november.

För mer information vänligen kontakta:

Linda Nordlund, Marknadschef Stureplansgruppen
Mail: linda.nordlund@stureplansgruppen.se