LA QUINTA BJUDER IN TILL 3-DAGARS FIESTA

LA QUINTA BJUDER IN TILL 3-DAGARS FIESTA

För två veckor sedan öppnade nya latinamerikanska bartillskottet La Quinta upp sin lummiga bakgård, en trappa upp i Sturegallerian. För att fira öppningen bjuder nu barduon Jorge och Love med ”Equipo” in till en 3-dagars fiesta med olika teman varje dag.

Mitt i grönskan där storstadsdjungel möter oas huserar nya baren La Quinta sedan cirka två veckor tillbaka. Här står högkvalitativa latinamerikanska drinkar med fokus på Caipirinhas och pitchers på menyn. På bakgården, vägg i vägg med Videgård Restaurant, finner du två barer med olika inriktningar, lilla baren med drinkar från Mexiko och stora baren med en dryckesmeny inspirerad från Brasilien. För att du inte ska gå hungrig erbjuds alltid en snacksmeny från Videgårds kök.

För att fira öppningen och att sommaren äntligen är här bjuder nu barteamet in till en 3-dagars fiesta med extra allt mellan 12 och 14 juni. Invig sommaren och La Quinta med oss!

CAIPIRINHANS DAG – ONSDAG 12/6 15.00-02.00

Den 12 juni är det Brasiliens nationaldrink Caipirinhans dag. Detta vill vi såklart fira och bjuder därför in till en eftermiddag och kväll i Caipirinhans tecken tillsammans med härliga brasilianska rytmer och avslappnat umgänge och häng.

JUEBEBES – TORSDAG 13/6 15.00-19.00

På torsdagar firar mexikaner ”little Fridays” som då kallas för Juebebes. Under denna torsdagsafton kommer därför fokus ligga på lilla baren med Tequila, Mescal och Margaritas.

”Some people in Mexico even refer to Thursdays as “little Fridays” or juebebes, a hybrid of jueves (Thursday) and beber (to drink). Absenteeism in universities and failure to return to the office from lunch on Fridays are typical signs of people suffering from a severe case of little Friday.”

PRECOPEO – FREDAG 14/6 15.00-19.00

Välkommen på en klassisk sydamerikansk After Work. Under denna fredag kommer det bjudas på soft samba och bossa i högtalarna, högkvalitativa drinkar i baren, smakfulla snacks och en god stämning på bakgården. Dra med vännerna och kom och häng med oss!