MAISON PERRIER-JOUËT I EXKLUSIVT SAMARBETE MED BANK HOTEL

MAISON PERRIER-JOUËT I EXKLUSIVT SAMARBETE MED BANK HOTEL

Det anrika champagnehuset Perrier-Jouët presenterar under hösten en ny design för Perrier-Jouët Grand Brut, inspirerad av flaskan från husets första prestigecuvée Blason de France. I samband med lanseringen ingår Perrier-Jouët ett exklusivt samarbete med Bank Hotel.

Perrier-Jouëts första prestigecuvée, Blason de France, skapades på 1955 års skörd. Flaskans design gick emot de då rådande trenderna. Trots att raka former var populärast på den tiden, demonstrerade Maison Perrier-Jouët sitt nytänkande genom att välja en design i sann champagneanda. Med lång, smal hals och mjukt rundade form, framhäver den nya flaskan Perrier-Jouëts vackra blommiga karaktär.

Bank Hotel och Perrier-Jouët kommer tillsammans att bjuda in till en exklusiv matupplevelse i det forna bankvalvet, numera kallat Bank Art Space. De spektakulära middagarna i valvet är ackompanjerade av Perrier-Jouët Grand Brut och Perrier-Jouët Blason Rose och tillagas av Bank Hotels kockteam med Janne Holopainen i spetsen. Middagarna äger rum 30–31/10 samt 6–7/11. Bokningen öppnar på självaste champagnedagen fredag den 18 oktober. Gör då din bokning via bankhotel.se/sv/restaurants/bonnies/.

OM PERRIER-JOUËT

Perrier-Jouët är ett ikoniskt champagnehus känt för sin finess, elegans och de blommiga tonerna i sina viner, framtagna med expertis från endast sju källarmästare sedan starten 1811. Perrier-Jouët var det första champagnehus som tog steget från en lite sötare smak till att börja framställa en torr champagne 1854. Sedan samarbetet med Art Noveau- pionjären Emile Gallé 1902, kreatören bakom husets prestigefulla flaskdesign, har Maison Perrier-Jouët skapat verk tillsammans med etablerade samt nya konstnärer såsom Daniel Arsham, Noé Duchaufour-Lawrance, Miguel Chevalier, Makoto Azuma, Tord Boontje, Studio Glithero, Simon Heijdens och nyligen även med Tord Boontje, Vik Muniz och Mischer’traxler

OM STUREPLANSGRUPPEN

Stureplansgruppen är Sveriges främsta företag med över 800 anställda inom besöksnäringen. Vi bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-, hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre. Stureplansgruppen driver idag bland annat Bank Hotel, Berns, Sturecompagniet, Hillenberg, Nosh and Chow samt L’Avventura. Stureplansgruppen erbjuder unika helhetslösningar där affärsidén bygger på att skapa serviceinriktade mötesplatser och leverera förstklassiga nöjesupplevelser, genom att ha goda insikter i gästernas livsstils- och nöjesbehov.

PRESS

Linda Nordlund, Marknadschef Stureplansgruppen, linda.nordlund@stureplansgruppen.se, +46 704 388 484