STUREPLANSGRUPPEN INLEDER SAMARBETE MED STJÄRNKRÖGAREN SAYAN ISAKSSON

STUREPLANSGRUPPEN INLEDER SAMARBETE MED STJÄRNKRÖGAREN SAYAN ISAKSSON

Stureplansgruppen inleder ett samarbete med stjärnkocken Sayan Isaksson. Samarbetet inleds under februari och detaljerna presenteras under våren 2019.

Sayan Isaksson, 44 år är en OS-belönad kock och stjärnkrögare bosatt i Stockholm. Sayan har under sin karriär redan hunnit komponera förrätten och huvudrätten till Nobelmiddagen 2015 och 2016, drivit flera framgångsrika krogar i Stockholm där två av dem dessutom uppnått Michelinstjärnor och en blivit utnämnd nordens bästa restaurang av Whiteguide. Utöver detta har han även tillsammans med det svenska kocklandslaget vunnit två guldmedaljer.

”Jag är hedrad och förväntansfull över det kommande samarbetet med Stureplansgruppen. Dynamiken känns helt rätt och jag tror vi har något stort på gång”säger Sayan Isaksson. Vimal Kovac, VD Stureplansgruppen fyller i ”både Sayan och Stureplansgruppen har en skicklighet i att leverera unika och förstklassiga smakupplevelser, det ska bli spännande att få göra det tillsammans”.

För vidare frågor och information kontakta marknadschef Linda Nordlund: linda.nordlund@stureplansgruppen.se