Fotograf: Simon Bajada

VIDEGÅRD RESTAURANT BLICKAR BAKÅT

”Något som mycket väl skulle kunna vara en helt ny restaurang”

Denna sensommar och höst kommer Videgård Restaurant att se bakåt för att komma framåt och det hela kommer att utmynna i något som mycket väl skulle kunna liknas vid en helt ny restaurang. Ny uppdaterad lunchmeny, en sprillans ny kvällsmeny och premiäröppning av restaurangens nya sushi-lounge är bara några av sakerna som är på ingång.

”I sommar har jag funderat mycket på hur framtidens Videgård Restaurant ser ut. Det har varit mycket tankar runt hållbarhet och råvaror liksom inriktning och attityd. Jag har till och med skrivit ett 10-punkters ”Manifest” för hur en bra restaurang ska vara.” – Erik Videgård

Videgård kommer under hösten att använda sig av tidigare erfarenheter för att skapa för framtiden, utan att ha alltför mycket etiketter och referenser till länder. Erik med team vill inbjuda sina gäster till ett kök fyllt av världsomspännande smaker serverat till överkomliga priser i en vänlig och välkomnande miljö. En idé som även mynnat ut i Videgårds fyra ledord:

• Smak
  • Tydlighet
  • Tillgänglighet
  • Kärlek

Efter ett kortare sommaruppehåll är lunchen i full gång med nya spännande rätter. På lunchmenyn kommer det förutom 3+1-menyn och omtyckta bowls alltid att finnas ett enklare alternativ, en skål för 135:- som passar bra om du vill ha en snabb vardagslunch, kanske ensam, kanske obokad vid bardisken.

Den 14 augusti öppnar restaurangens nya sushi-lounge. Här kommer Videgårds egna smakguider Johan och Philip att ta hand om dig. Basen är en klassisk sushi- och sashimiservering. På torsdagar kommer det att finnas åtta heta pallar vid bardisken där en Omakaseservering i runt tjugo akter serveras. Diverse infall och överraskningar som du inte vill missa kommer här under hösten så håll dig uppdaterad via våra olika kanaler. Två roliga gästspel är redan nu planerade under hösten.

Den 15 augusti är det även dags för den nya middagsmenyn. Borta är de fasta menyerna och maten kommer nu att spegla Erik Videgårds bakgrund och de smaker som han gillar mest. Det är lättsamt, smakrikt och utan konventioner. Flera nyheter är också planerade för hösten såsom take away, cateringservice, en uppdatering av vår prisbelönta bar med mera.

För vidare frågor och information kontakta marknadschef Linda Nordlund: linda.nordlund@stureplansgruppen.se