VIDEGÅRD VINNARE AV DN GULDDRAKEN 2019

VIDEGÅRD VINNARE AV DN GULDDRAKEN 2019

Igår avslöjades vinnarna av Gulddraken 2019, och vi kan nu stolt meddela att Videgård kammade hem priset i kategori Bar. Gulddraken är ett av Stockholms mest prestigefyllda krogpris där Dagens Nyheter utser Stockholms bästa kafé, bar och krog inom olika prisklasserna budget, mellan och lyx.

Årets gulddrakar delades ut vid en gala för krogbranschen på Café Opera i Stockholm.

Vinnarmotivering Videgård:

En gourmetdestination i en undangömd vrå, cocktails – och lika seriöst komponerade mocktails som utmanar traditioner. Till årets guldrakebar går vi för att umgås och uppleva den vida världens smaker, snyggt serverade med hantverkskunnande i botten och finess på toppen.

Definition av kategorin Bar:

Stockholm har blivit en lysande barstad, och för att sticka ut krävs mer än gott i glaset. En nominerad bar ska ligga i framkant, utmana sina gäster och samtidigt kunna ge dem exakt det de vill ha. Alla ska känna sig välkomna, oavsett om man vill sippa på en mellanöl hela kvällen eller testa avancerade cocktails.

Stort grattis till Videgård med team!

För vidare frågor och information kontakta marknadschef Linda Nordlund: linda.nordlund@stureplansgruppen.se