Sushi Yamas storsäljare Crispy California.  Foto: Richard Ström
Sushi Yamas storsäljare Crispy California. Foto: Richard Ström

Sushi Yama stärker taget om Stockholm City – öppnar i Gallerian

Idag, tisdagen den 24 augusti, förstärker Sushi Yama med en ny restaurang i Stockholm, denna gång i Gallerian. I södra delen av den ikoniska shoppingdestinationen, precis bredvid Din Sko, hittar man Sushi Yamas senaste etablering.

Restaurangen omringas av sittplatser där man tittar ut mot shoppingstråken. Interiören präglas av det nya, satta inredningskonceptet med jordnära färger och grönskande inslag. Placeringen gör sig ypperlig för att avnjuta det Sushi Yama har att erbjuda i direkt koppling till Stockholms shoppingnav.

- Det är oerhört glädjande att vi har lyckats hitta ett läge i Gallerian. Det är en given handelsdestination som ständigt utvecklar sig. Närheten till stora arbetsplatser, hungriga shoppingkunder samt även IKEA:s kommande etablering gör att Sushi Yamas koncept passar utmärkt i Gallerian, säger Anders Molin, Expansion Manager.

Gallerian öppnade portarna 1976 och är en ikonisk centralplats i Norrmalm. Tack vare sitt centrala läge når man enkelt via huvudentrén som finns på Hamngatan 37. För den som tar sig med bil kan man parkera i Galleriangaraget med sina 760 parkeringsplatser via infart från Regeringsgatan och Herkulesgatan.

Sushi Yama erbjuder en välkomponerad meny som består av bl.a. sushi, poké bowls, varma rätter, dumplings och bao buns. Restaurangen har för närvarande 24 sittplatser.

När år 2021 summeras kommer Sushi Yama att ha etablerat totalt 20 restauranger och skapat över 100 nya arbetstillfällen.

 Öppning: Tisdag den 24 augusti, kl. 10.00
Öppettider: Vardagar kl. 10.00-20.00, lördagar kl. 10.00-18.00, söndagar kl. 11.00-18.00.
Adress: Hamngatan 37, Stockholm

Anders Molin – Expansion Manager
E-post: anders.m@sushiyama.se
Telefon: +46 (0)70-357 73 77
anders.m@sushiyama.se

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största sushikedja, med restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola i Stockholm för internutbildning.