Digitalt forum – inför skolstart

Digitalt forum – inför skolstart

VARMT VÄLKOMMEN till Digitalt forum – inför skolstart. Här får du information som är till hjälp inför ditt barns skolstart.

Annika Melin, grundare av Språkbussen, entreprenör inom TAKK och kommunikativ delaktighet och mamma till Ellen, 16 år med Downs syndrom och engagerad i skolfrågor och Downs syndrom kommer hålla i forumet.

Annika kommer att berätta om olika skolformer och de rättigheter som finns kring stöd i skolan. Du kommer också att få ta del av hennes egna erfarenheter från då Annikas dotter började skolan och hur de samarbetade ihop med skolan genom åren. Hon kommer att visa var du kan hitta värdefull information kring just skolformer och rättigheter.

• FÖR VEM: För föräldrar till barn med Downs syndrom som snart ska börja skolan och som är medlemmar i Svenska Downföreningen.
  • OBS: Begränsat antal platser
  • NÄR: Måndagen den 14 november kl 19.00 - ca 20.30
  • PLATS: digitalt via zoom
  • FÖRELÄSARE: Annika Melin
  • KOSTNADSFRITT: att delta på forumet är kostnadsfritt för medlemmar i Svenska Downföreningen.
  • ANMÄLAN: mejla Annika Melin: annika@sprakbussen.se Skriv ”Anmälan digitalt forum” i ämnesraden. Vi vill veta:
    -Ditt namn (för och efternamn).
    -Namnet på barnet med Downs syndrom plus födelseår och födelsemånad.
    -Var i Sverige ni bor.
    -Skriv dessutom de två viktigaste frågorna du har inför skolstarten.

Vi kommer att skicka en Zoom-länk till de som anmält sig och fått en plats när det närmar sig.

Välkommen med din anmälan!