Här är vinnarna i vår fototävling #levameddowns

Leva med Downs syndrom

Vinnarna i vår fototävling har lottats fram och nu startar vår kampanj #levameddowns på Instagram.

Vi har fått in 200 fantastiska bilder! Tusen tack till alla som har bidragit!
Det känns verkligen kul att vi under den kommande hösten och vintern kommer kunna sprida både ljus, värme och glädje med bilderna och förhoppningsvis en och annan aha-upplevelse.

Med 200 dagar kvar till Världsdagen för Downs syndrom, den 21 mars 2018, blir det en #levameddowns-bild om dagen!
Välkommen att följa oss!

Vi startar upp med två bilder, nämligen de som vann lottningen!

"Jag älskar sand och kan leka hur länge som helst på stranden." Freya snart 5 år #levameddowns

Inskickad av Sara Löfström Parkman

Vilopaus på vår vandring till Slåttdalsskrevan. Jeanette 33 år med syskonbarnen Selma 7, Jimmie 4, Emelie 8, Lovis 12 och Olivia 6.

Inskickad av Johanna Persson

Stort grattis till vinnarna som vardera får ett presentkort från H&M till ett värde av 1000kr/st.

Ett av Svenska Downföreningens uppdrag är att sprida kunskap om Downs syndrom och minska förutfattade meningar om diagnosen. Detta gör vi bland annat genom att berätta historier och visa bilder på hur det kan vara att leva med Downs syndrom. Livet ser olika ut för olika personer eftersom vi alla är individer, med olika bakgrund, kön, ålder, ursprung, olika familjekonstellationer, erfarenheter och så vidare. Samtidigt finns det många situationer i vardagen där vi alla kan känna igen och identifiera oss med varandra genom livets faser, utmaningar och äventyr. Instagram-kampanjen #levameddowns bjuder på bilder direkt från våra medlemmars liv - välkommen att följa!