Södertälje Ridklubb är Årets Ridskola

Södertälje Ridklubb är Årets Ridskola

Södertälje Ridklubb har utsetts till Årets Ridskola. Föreningen har en bra och gedigen verksamhet och söker hela tiden förnya och förbättra, motiverar Svenska Ridsportförbundets Ridskole- och Anläggningssektionen som utsett Årets Ridskola.
Södertälje Ridklubb har en mix av ridskoleverksamhet och tävlingsverksamhet.
450 elever rider lektion på någon av ridskolans 38 hästar och ponnyer varje vecka, och Södertälje har varit arrangör för både Volkswagen Grand Prix och nya serietävlingen Swedish Riders Trophy. Föreningen har själva ett lag i hoppningens elitserie.
Södertälje Ridklubb söker hela tiden nya arbetssätt för att nå nya målgrupper och hitta fler medlemmar. När barnen rider har föräldrarna till exempel möjlighet till en tur i den upplysta joggingslingan.
Under senaste året har hästar, utrustning och ridhusbotten förnyats och föreningen har en bred verksamhet. Klubben har också en relation med Södertälje Kommun.
Ridskole- och Anläggningssektionen utser Södertälje Ridklubb till Årets Ridskola och priset delas ut på Ryttargalan 27 november tillsammans med Agria Djurförsäkring.

Markku Söderberg, ordförande Svenska Ridsportförbundets Ridskole- och Anläggningssektion 070-5501304
Andrea Barth, verksamhetschef Södertälje Ridklubb, 0761 002929

Svenska Ridsportförbundets medlemstidning Häst&Ryttare har besökt Södertälje Ridklubb och i senaste numret, 8/2013, kan du läsa om föreningen och deras verksamhet.